Aktuellt i november 2017

OVK-besiktningen

Den 16:e november kommer Reventor AB tillbaka för slutbesiktning/sista OVK-kontroll i det fåtal lägenheter som har genomfört åtgärder eller som inte var hemma vid den förra besiktningen. Reventor AB aviserar en vecka innan, men boka gärna in datumet redan nu om du berörs!

Det börjar bli kallt ute!

Om du ser en öppen dörr eller en öppen balkongdörr, så hjälp gärna till och stäng den så behåller vi värmen i huset och släpper inte ut den!

Brandsäkerhet

Vi i styrelsen vill påminna er alla om att testa era brandvarnare. Det är också bra att ha en pulversläckare samt en brandfilt om olyckan skulle vara framme. Läs gärna mer kring brandsäkerhet här.

Bredbandsfrågan

På den extrainsatta stämman beslutades om att teckna ett gruppavtal med ComHem för tjänsten Bredband 100. Gruppavtalet börjar gälla den 1 januari 2018 och innebär att alla bostadsrättsinnehavare i föreningen kommer att bli debiterade 94 kronor per månad ovanpå månadsavgiften, samtidigt som alla hushåll i föreningen får fri tillgång till bredband med ComHem (100 Mbits/s). Läs mer här.

Vad behöver du göra?

1. Om du i dagsläget har tjänsten Bredband 100 med ComHem behöver du inte göra något. Från och med den 1 januari 2018 kommer du inte bli fakturerad av ComHem, utan av föreningen (94 kronor per månad).

2. Om du i dagsläget har en högre bredbandshastighet än 100 Mbit/s med ComHem och vill fortsätta ha det framöver så behöver du göra en beställning. Surfa in på se/gruppavtal och följ instruktionerna eller ring Kundservice för gruppavtal på telefon 0775-17 17 20 så hjälper de dig. Du kommer genom gruppavtalet att få en rabatt på ditt befintliga abonnemang, men för ”extratjänster” (t.ex. en högre bredbandshastighet än 100 Mbtis/s) kommer du att bli fakturerad för de extra kostnaderna individuellt precis som tidigare.

3. Om du i dagsläget inte har avtal med ComHem om bredband så behöver du göra en beställning. Surfa in på se/gruppavtal och följ instruktionerna eller ring Kundservice för gruppavtal på telefon 0775-17 17 20 (vardagar 8.00-21.00 och helger 9.00-18.00). Du får då även en gratis router från ComHem.

Tack vare gruppavtalet rabatteras ett abonnemang per tjänst och hushåll. Du har tillgång till dina Gruppavtalsförmåner så länge du bor kvar i föreningen (och så länge avtalet mellan föreningen och ComHem gäller).

Har du ett avtal på bredband och/eller digital-tv via en annan leverantör och har tänkt säga upp det är det lämpligt att se över din uppsägningstid.

Vid frågor om gruppavtalet, vänligen ring ComHem Kundservice på telefon 0775-17 17 20 (vardagar 8.00-21.00 och helger 9.00-18.00).

Mvh,

Styrelsen BRF Smedjan 11